Oglasi nekretninu
Nekretnine

Renovacija prije prodaje: koliko uložiti i u što?

12-12-2025 / Regent Zagreb
Renovacija prije prodaje: koliko uložiti i u što?

Zašto razmišljati o renovaciji prije prodaje?



Prodaja nekretnine nerijetko otvara pitanje isplativosti adaptacije prije izlaska na tržište.
Mnogi prodavatelji žele ostaviti što bolji dojam, ali nisu sigurni koliko uložiti i hoće li se investicija zaista vratiti.
Istina je negdje između: dobro odabrani radovi mogu podići vrijednost nekretnine, privući ozbiljnije kupce i ubrzati proces prodaje, dok pretjerano ulaganje rijetko donosi proporcionalan povrat.
Ključ je pronaći ravnotežu između onoga što kupci očekuju i onoga što je stvarno isplativo.

Procjena stanja: od čega početi?



Prije svake adaptacije potrebno je realno sagledati stanje nekretnine.
Kupci pri obilasku prvo primijete trošak koji ih čeka – od dotrajalih podova do oštećenih zidova.
Ako je prostor održavan, već će male intervencije ostaviti snažan dojam.
Ako je dugo neobnavljan, veći radovi mogu biti opravdani, ali samo ako je lokacija ili tlocrt dovoljno atraktivan da investicija pronađe kupca koji to zna cijeniti.

Kozmetički zahvati koji donose najveći povrat



Manje renovacije često imaju najveći učinak.
Svježe obojeni zidovi, kvalitetna rasvjeta i uredan prostor odmah stvaraju bolji dojam i povećavaju osjećaj vrijednosti.
Poboljšanja poput zamjene utičnica, prekidača, dotrajale keramike u manjim dijelovima ili brendirane slavine mogu izgledati sitno, ali kupcima signaliziraju brigu o prostoru.
Dobro izveden home staging također igra veliku ulogu.
Namještaj koji otvara prostor, neutralne boje i detalji koji unose toplinu pomažu kupcu da lakše zamisli život u tom domu.
Ovi zahvati nose minimalan trošak, a mogu značajno ubrzati prodaju.

Veće renovacije: kada se zaista isplate?



Adaptacije kuhinje i kupaonice najčešće su najskuplje, ali i najprivlačnije kupcima.
Ipak, isplativost ovisi o vrijednosti nekretnine i tržištu na kojem se prodaje.
U Zagrebu, Istri i na obali, kupci sve češće traže uređen prostor u koji mogu odmah useliti, dok na kontinentu često prihvaćaju starije instalacije ako je cijena prilagođena.
Ako se radi o luksuznoj nekretnini, nedovršene ili zastarjele kupaonice mogu znatno usporiti prodaju.
U takvim slučajevima modernizacija prostora – podno grijanje, nove sanitarije, kvalitetna keramika – obično se isplati, jer podiže ukupni dojam i opravdava višu cijenu.

Koliko je dovoljno uložiti?



Opće pravilo tržišta jest da se u renovaciju prije prodaje ne ulaže više od 1–3 % vrijednosti nekretnine, osim ako se radi o premium segmentu.
Bitno je voditi se funkcionalnošću: ulaganja koja rješavaju konkretnu manu (vlaga, loša stolarija, dotrajale instalacije) gotovo uvijek povećavaju vjerojatnost uspješne prodaje.
S druge strane, ulaganja koja su previše specifična i skupa – poput dizajnerske kuhinje ili luksuznog namještaja – kupac možda neće znati valorizirati, pogotovo ako planira vlastitu adaptaciju.

Razlike među gradovima i regijama



Cijena i tip renovacije koji se isplati razlikuju se od grada do grada.
U Zagrebu kupci sve više vrednuju energetsku učinkovitost, novu stolariju i dobru izolaciju.
U Istri i Dalmaciji presudan je vizualni dojam – moderan prostor, kvalitetna keramika i uređenje koje prati mediteranski stil.
Na jadranskim otocima kupci najviše cijene funkcionalnost, vanjske prostore i rješenja koja olakšavaju održavanje.
Prodavatelji koji razumiju ove razlike lakše prilagođavaju ulaganja stvarnim očekivanjima tržišta.

Kada je adaptacija pravi izbor?



Renovacija prije prodaje isplativa je kada jasno doprinosi dojmu, funkcionalnosti i vrijednosti nekretnine.
Ne mora biti velika ni skupa – često je dovoljno malo osvježenje, promjena rasvjete ili uređen staging kako bi prostor dobio potpuno novu energiju.
Cilj je stvoriti dojam doma u koji kupac može odmah useliti, bez brige o dodatnim troškovima.
Ako razmišljate o prodaji i želite procijeniti isplativost renovacije, naš tim stručnjaka rado će procijeniti vaš prostor i savjetovati koja ulaganja mogu donijeti najbolji rezultat na tržištu.

Trenutno popularno

Property image

Izabrao Regent / Real estate

Novogradnja ili starogradnja: što odabrati u 2026.?

Pitanje koje muči gotovo svakog kupca Kupnja stana često počinje istim pitanjem: isplati li se više ulagati u novogradnju ili starogradnju? Obje opcije imaju svoje prednosti, ali i kompromise koje treba pažljivo razmotriti, osobito danas kada cijene i dalje rastu, a razlike u kvaliteti gradnje nisu nikada bile izraženije. Kako bismo olakšali donošenje ...
Property image

Izabrao Regent / Real estate

Uloga javnog bilježnika u procesu kupoprodaje nekretnine

Kupoprodaja nekretnine jedan je od važnijih trenutaka u životu, bilo da je riječ o kupnji prvog doma, investicijskoj nekretnini ili prodaji obiteljskog stana. Iako se proces ponekad čini jednostavnim, iza svakog ugovora stoji niz pravnih koraka čija je svrha zaštititi sve sudionike. Upravo tu ulogu ima javni bilježnik – ključna osoba koja osigurava da je ...
Property image

Izabrao Regent / Real estate

Važnost profesionalnih fotografija u oglašavanju nekretnina

U svijetu prodaje nekretnina prvi dojam gotovo uvijek nastaje online. Kupci danas donose odluke brzo, često već nakon nekoliko sekundi pregledavanja oglasa. Upravo zato fotografije igraju presudnu ulogu – one određuju hoće li potencijalni kupac otvoriti oglas, zakazati razgled ili prijeći na sljedeću nekretninu. Profesionalne fotografije nisu više estetski ...
Property image

Izabrao Regent / Real estate

Kreće program priuštivog najma: Što donosi nova državna mjera?

Kreće program priuštivog najma: Što donosi nova državna mjera? Pitanje priuštivog stanovanja jedna je od najaktualnijih tema na hrvatskom tržištu nekretnina. Nakon godina rasta cijena i sve skupljih najmova, država uvodi program koji bi trebao olakšati pristup kvalitetnom i dugoročnom najmu širokom krugu građana. Novi model priuštivog najma donosi ...

Prijavite se

Zaboravljena lozinka?
Nisi član?

Registriraj se

Već si postao naš član?